About

Assalamualaikum.. Hi! Check it out!!!!! welcome to my new Blog World !Well, not exactly new, it’s still me.. In case you haven't noticed this entire website has been completely reworked and redesigned thanks to me.. :) This has been quite a learning experience, designing this site and getting it up and running. Jumping over from my old home at Blogger was a little bit scary, but it has been a lot of fun. I hope you enjoy and like it as much as I do!!! Peace! Now Let me take you for a tour of all the cool stuff (or I think it's cool anyway) Come on in and have a look around! Read more about me »

Kool Biz City

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit Featured Work

Keep in touch

RSS Feed Twitter Facebook

Subscribe via email

Selasa 23 Jun 2009 Makan Makan sambil Bejalan

Tuesday, June 23, 2009

Assalamualaikum.... bersua kembali kiter dlm rancangannnnnn.. koolcatzcity.. Dalam Episod hari nie kiter akan tengok makanan Sarawak yang hangat diperkatakan oleh media cetak dan media elektronik... Jadi tanpa terhegeh hegeh, aku teruskan dengan makanan yg menjadi pilihan no 1 di Sarawak iaitu Laksa Sarawak....

Kalau korang nak tau nie makanan kegemaran dan kegeraman akuu.. aku dalam seminggu mesti cari mee laksa.. kalau tak mesti mee laksa cari aku... Yang aku tau ada banyak kedai yg menjual mee laksa nie, jdi untuk korang aku sempitkan lokasi2 tersebut kepada tiga jerr.... Yang pertama kalau korang datang dari tanah semenanjung... Pertama skali korang akan jumpa di lapangan terbang Kuching... restoran nya d hujongggggg skali.... aku ada gak lepak mkn... sedappppppp.....harganya kalau tak silap aku RM8 ke 6 ke..? aku tak ingt... mahal tu memang laaa.. aku ingt dia termasuk surjcaj bahan api laaa.. Lokasi seterusnya... Mom's Laksa yang bertempat di bangunan Koperkasa.. kedainya di bawah.. situ aku slalu belii... yang biase RM3.50 dan yang special tu kalau tak silap aku RM5 ? RM5.30? gitulaaa.. Yang specialnya dia taruk udang lebih dan ayam lebih... Dan satu lagi pun Mom's Laksa Jugak... di jalan Gita... hargapun sama laaaaa.....So apa yang aku rekomenkan nie bolah la dikatakan yang sedap2 belaka... kalau tak cayee korang tanye Asri Syafiee... Dia tu Pengerusi Kelab Laksa Sarawak.. Jadi korang pegilaaaa sendiri ekkk...

Kite bergerak-gerak ke menu seterusnya... MEE KOLOK... (KOLO MEE) itu omputeh cakap.. Anak sedare ku cakap mee Lokok... kiree boleh tahan laaa..

Macam mee laksa jugak aku sempitkan lokasi2 strategik mee kolok nie.. supaya korang tak susah sangat nk cari tempat yang berkualiti tinggi niee... Jadi aku mulakan mee kolok di kampung aku.. heheheee... Pertama-tamanya mestilaa Gerai Kak Liza... Kakak Ipar aku laaaa.. Lokasi....Seberang sungai.. berhadapan dengan Grand Margherita Hotel dan Waterfront Kuching... Korang boleh guna sampan jerr... jimat kos perjalanan tapi tingkatkan kepenatan... takde laaa.. tak jauh punnn.. 5 menet jerr.. Lokasi kedua punn di kampung aku jugak.. hahaaa.. My Village Baruk.. Tempat nie gempaq sikit... restoren nya berkonsepkan rumah orang bidayuh dan bercahayakan tanglung orang cina... mee kolok sini pun sodap.... Di kedudukan yang ketiga punnnnnnn Di kampung akuu.. jangan mareee yeee.... ;) Yang nie namanye gempaq... nak tau ape? .... Gerai Pak Lahhh.... Boyann.. heheee.. buat suspenderr jerr ekk.. Sudah sekian lama kite menapak di kampung aku.. ape kata kiterr survey tempat lain plakk... Kiter gerakkan langkah kite ke Bimmers jalan Gita berhadapan dengan SMK Petra Jaya.. Mee koloknya gue rasa boleh mengenyangkan mereka2 yang berkeberatan 80 kg keatas.. bnyk bebeno... sodak plak tuu... owww yerr.. harga punn murah gakk.. kire basic harga mee kolok yang lain laaaa.. RM3.50 - RM4.50... yang diatas tadi pun sama.. kiterr teruskan ke lokasi mee kolok yang terakhir dan aku rase paling murah aku makan stakat nie iaitu di Satok... harganya RM2.50... tpi yang nie gerainya buka pada malam hari jerr.. siang tutup... so korang datang malam nanti.... ok laaaa yerrr aku dh nk balik dh niee.. so kiter jumpa esok lagi laaa k... selamat hari selasa!!!!...

0 comments:

Post a Comment

PADAH JAK PAPA.. KU X HERAN!!!

Website counter