About

Assalamualaikum.. Hi! Check it out!!!!! welcome to my new Blog World !Well, not exactly new, it’s still me.. In case you haven't noticed this entire website has been completely reworked and redesigned thanks to me.. :) This has been quite a learning experience, designing this site and getting it up and running. Jumping over from my old home at Blogger was a little bit scary, but it has been a lot of fun. I hope you enjoy and like it as much as I do!!! Peace! Now Let me take you for a tour of all the cool stuff (or I think it's cool anyway) Come on in and have a look around! Read more about me »

Kool Biz City

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit Featured Work

Keep in touch

RSS Feed Twitter Facebook

Subscribe via email

Sabtu 20 Jun 2009 Kek Lapis Sarawak

Saturday, June 20, 2009


Selamat pagi Malaysia!!!!!.... hari nie dh 3 hari berturut turut aku menurut blog aku.... bukan jadi pak turut tpi turut serta dalam mengemaskini blog.. kira berfaedah jugak la keje aku nie ekk.. So... hari nie aku pun nk buat promosi gak.. tapi bukan promosi diri.. sebaliknya niee haaaaaa!!!! Kek Lapis Sarawak yang terkenal seantero dunia.... (ye ke?) rasa2nyee gitula.... Sebelah nie namanya KEK LAPIS MASAM MANIS... Nampak sedapkan.. memangpunnnnn....... kalau nk belilahhhhh.... nanti laa aku bagi harga sekali... dua kali pun takpe.... gambar nie kawan aku yang bagi ari tuu.. so kira aku tolong promosi skali laa... mana la tauu kannnn.. tau takpee... kalau nk, korang boleh pegi ke jalan Satok Kuching Sarawak nama kedainya "Diwanie cake" kalau tak silap aku emm btol ker?.... Bukan stakat kek lapis jerr kek yang takde lapis pun ada gak... Jgn teragk agak la nk beli..

Yang nie pulak KEK LAPIS PEPPERMINT yang berhawa dingin... Punn sedapp!!!... Aku rekomenkan korang beli semua.... sebab semuanya sedapp2.. Yang aku tunjukkan nie lapisnya biase jerr.. kalau yang bersimpang siur tuu.. harganya mahal la sikit... biasanya nk buat kek lapis sarawak nie boleh sampai ke 8 jam untuk satu kek..... huihh bayangkan.. nampak bayang2 jer keee... tu lapis yang susah laaa. nie kalau yang biasa tu adela 2, 3, 4, jam....... kalau sesiape yang nk berhajat nk buat tu bawak bersabar la bebanyak... dapat jugak laa pahala... Tpi.. jangan sampai terlepas solat pulak..... yang tu bawak ke dosa.... Renung renungkannn dan selamat beramallll!!!!!..........

KEK ROLL PESONA nie bersaiz kecik.. kire pergelangan tangan aku mase aku umo 5 tahun.. Terpesonaa takk.. Aku pun ada gak belaja buat kek nie.. tapikan selapis jerr.. yang selebihnya aku mkn... best woo dpt belaja sambel mkn... nk kata aku nie pandai buat kek tu tak la sangat nk kata tak pandai tu memangpun sangat.. aku nie di persimpangan nk ke tahap pandai.... kiree pangkat penolong ketua darjah laaa stakat niee.... ok la tuu.. Korang paham tak.. anggap paham je la ekk.. bab tu tak penting sangat punn... Seperti yang sedia maklum pada episod lepas aku nie seorang pereka grafik... tu tugas aku laaa mereka reka tuu.. jdi tempat aku keja skang nie tugas aku bukan stakat tu jerrr... tapi kan mereka bentuk lapis kek.. heheheee.. terer kan aku.... harapan tu memang nk jadi terer laaa....


Seterusnya, KEK ROLL 4 DIMENSI.... 4 tu aku letak suke2 je... Sebenarnya Roll Dimensi.. hehee.... bentuk nya pun leper berbanding roll di atas tu.. Kek Roll nie sebenanya ade berbagai bentuk korang bleh buat.. segiempat, segitiga, segilima, enam dan sebagainya.. bulat pun bleh gak.. Itu mengikut tahap kepakaran masing2... Macam aku, takde tahap lagi... Lahap tu ade laaa... Aku kalau part makan tu bleh tahan... heheee... Oklaa aku stop takat nie dulu la yee.. Nie baru 4 jenis yang aku baru tunjuk... Selebih nya akan aku cerita kemudian... Harap2 korang setia menunggu episod seterusnyaa yang lebih mencabar.... tunggu jangan tak tunggu..... salammmmm......

0 comments:

Post a Comment

PADAH JAK PAPA.. KU X HERAN!!!

Website counter