About

Assalamualaikum.. Hi! Check it out!!!!! welcome to my new Blog World !Well, not exactly new, it’s still me.. In case you haven't noticed this entire website has been completely reworked and redesigned thanks to me.. :) This has been quite a learning experience, designing this site and getting it up and running. Jumping over from my old home at Blogger was a little bit scary, but it has been a lot of fun. I hope you enjoy and like it as much as I do!!! Peace! Now Let me take you for a tour of all the cool stuff (or I think it's cool anyway) Come on in and have a look around! Read more about me »

Kool Biz City

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit Featured Work

Keep in touch

RSS Feed Twitter Facebook

Subscribe via email

Isnin 29 Jun 2009 Harapan Bersarapan

Monday, June 29, 2009


Ohayooo..... morning malayzi.. dh sarapan ke belommm.. kalau blom tu apa kata korang bawak mengucap... aku pun lom gak... soo ari nie aku bawak korang gi ke tempat makan utk sarapan pagi..... kalau dh sarapan tu mestila pagi ekk takkan la sarapan malam plakk.. sarapan tengah hari.. ade ker???.. emmm... Ok laaa... petama tama nya aku bawak korang sarapan di Rojak Kuchei... Nama kedai nyerr rojak kuchei... makannan yg aku nk jodohkan dgn korang pun namanyer rojak kuchei... memang rojak kuchei laa menu utk ari nie.... Lokasinya di Jalan Batu Lintang.. berhadapan dengan Bangunan Wisma Seberkas.. lebih kurang laa tak jauh sangat pun.. Korang sebut jerr nama rojak kuchei sumer org tau.. kalau yang tak tau tu memang dia tak tau laaa.... jgn korang pakse plak.. nanti korang jdi rojak kecai kang... Sape yg susahh.. korang jugak.. aku senang jerr...

Nie la rupa bentuk Rojak kuchei yang di gembar gemburkann... sedap tau.. Isi kandungan nya seperti di bawah:

- Ayam Goreng
- Tauhu
- Cucur Sayur
- Tauge
- Timun
- Sengkuang
- Ciku
- Rambutan

Dan yang special nya kuah nya laaaa... lain dr yang lainn.. tak samer mcm rojak lainn.. memang lainn.. Lainn laaaa.... dan sebelum aku sengaja lupa, kandungan Ciku dan Rambutan tu.. takde kena mengena dlm kandungan rojak.. tu hanyalaa utk mencukupi ruangan tersebut.. harap maklum... "Itakadimasu".. oooopp.. aku luper plak pasal harga laaa... Harganyee RM5.00..

Maseh lapar ke? kalau gitu kita teruskan sistem pencernaan kita hari nie.. aku bawak korang ke "main bazaar" yg terletak berhadapan dengan "Waterfront".. Kita makan mee jawa satey plak.. Gambar kedai nya aku blom ambik lagi.. Nanti2 aku tuka la yerr.. Tpi dekat2 sini la tempatnya... Jom kiter terjahhh mee jawa satay tu.. korang pileh laa satay ayam ke daging lembu ke... Tapi bahagian aku dua2nya aku ngap... Macam nie laa mee jawa satay yang korang tunggu2kan tuu...

Apa tunggu lagi makann laaaaa.... Makan gambar.. heheee...harga mee jawa nie RM3.50 - RM4.50... kalau nk cuba tuu datang laa ke Kuching... cuti2 Malaysiaa laaa katakann... Selamat mencubaaaa....!!! Aku rasa setakat ni laa dulu menu pagi kiter hari nie.. nanti kiter ke tempat lain laa plak k... Assalamualaikum.............

0 comments:

Post a Comment

PADAH JAK PAPA.. KU X HERAN!!!

Website counter