About

Assalamualaikum.. Hi! Check it out!!!!! welcome to my new Blog World !Well, not exactly new, it’s still me.. In case you haven't noticed this entire website has been completely reworked and redesigned thanks to me.. :) This has been quite a learning experience, designing this site and getting it up and running. Jumping over from my old home at Blogger was a little bit scary, but it has been a lot of fun. I hope you enjoy and like it as much as I do!!! Peace! Now Let me take you for a tour of all the cool stuff (or I think it's cool anyway) Come on in and have a look around! Read more about me »

Kool Biz City

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit Featured Work

Keep in touch

RSS Feed Twitter Facebook

Subscribe via email

Sabtu 4 Julai 2009 Bahasa Kedua KU....!!

Saturday, July 4, 2009

Konichiwaa!!!.. Marhabannn.... aku harie nie bukan nk bermarhabann... aku nk membuat penyambongan pembelajaran korang arituu... yelaaa program besama anak2 riang.... So harie nie aku jemput cekgu kassim secara lansong dari blok 9 di alabama utk teruskan matapelajaran seterusnyaa.. Sebelum tu untuk pengetahuan korang2 sumer.. aku buatkan episod nie sebab ada permintaan yang tinggi daripada peminat2 setia Rancangan Malaysia ke 13... So tak salah la yerr.. Ok kiter teruskan...


Matapelajaran Bahasaku Maju Besatu


Dalam bab 1 nie aku akan memperjelaskan cara penggunaan bahasa Sarawak di tempat2 awam... Untuk situasi yang pertama kita akan ke tempat makan... sebab aku lapaaaa.....


Situasi Satu (Di Tempat Makan Yang Berhampiran)


Cekgu Kassim : Boss... ambik oder lok!! (Banggg... ambil order!!)
(Bkn Nama Sbena)


Pelayan(Bos) : minum bos? makan? mcm2 ada ya... keripap, timun... (minum bang?makan? mcm2 ada... karipap, timun....)


Cekgu Kassim : Aek milo peng, ais boh banyk gilakkk... makann.. keripap 13 igekk... mintak sos cabik 3 mangkok k ngecap.. (Air milo ais, ais mintak kurang... makan karipap 13 biji... mintak sos cili 3 mangkok buat cecah..)


Pelayan : yajak bos? sik mok side oder ka side kick ka... hehe (kire buat lawak laaa) (Itu saje ke bang? tak nk side order ke side kick ke.. hehe)


Cekgu Kassim : palak ko!!!... aku lapa tok (kepala hotak kau aku lapar nie!!!) ....heheee....


Pelayan : Sowrie bos.... guro jak... hehe.. (Maap bang.. gurau jer.. hehe..)


Habis makan...........


Cekgu Kassim : Boss bapa semua tek? (Bang Brape sumer?)


Pelayan : Suma skali temasok mejaa nk di depan nun tekk.. emmm 88 Ringgit cash...... (Sumer skali temasuk dengan meja di depan tu tadi emmm 88 hengget tunai..)


Cekgu Kassim : Kad bonuslink boleh pakey sik?.. mun sik aku bayar ansor2 lok k... maksehhh... (Kad bonuslink bleh pakai ke tak?.. kalau tak saye bayar secara ansuran dulu la yerr... makasehhh..)


Sekian laa lakonan semata2 dari cekgu kiterr yang membawa kesan ke hati.. kalau tak kehati tapak kaki pun ble gak... untuk itu pelajaran seterusnya kita akan tangguhkan dulu untok minggu hadapan tanpa sebab... korang hafal la dulu bab niee laa yerr. mana la tau kot2 ade ujian lisan plak... so senang la korang nk menjawap.. aku nie kire pemerhati jerr laaaa ekk..... Ok laa... akuu nk begerak dulu.. gerak gerakk gerakk..... hehehe... Assalamualaikummmmm... jumpa lagii...





0 comments:

Post a Comment

PADAH JAK PAPA.. KU X HERAN!!!

Website counter